پلی استیشن، یک کنسول بازی ویدئویی هیجان انگیز

کنسول بازی یکی از مهیج ترین تجربه های بازی های ویدوئی بوده که دارای بازی های با کیفیت بالا بوده و حس واقعی را به شما می دهد. شما می توانید در کنسول های بازی نسل 3 به بالا با دیگران بازی آنلاین انجام دهید. تنوع بازی های موجود در کنسول های بازی بسیار زیاد بوده و دسته بندی های متنوعی دارد که شما می توانید برحسب علاقه خود آن ها را خریداری و بازی کنید. برخی از بازی ها نیز به صورت سه بعدی تهیه می شود که می توانید اوج هیجان را با آنان تجربه کنید.

کنسول بازی

پلی استیشن چیست؟

پلی استیشن یک کنسول بازی خانگی است که به صورت ویدئویی است. پلی استیشن اولین بار در سال 1994 در ژاپن تولید و روانه بازار شد.

تعدادی از بازی های پلی استیشن به صورت آفلاین قابل بازی کردن است؛ اما برخی از بازی های پلی استیشن مانند Until Dawn، ABZU و killing floor 2 تنها به صورت آنلاین قابل بازی کردن هستند. بازی های آنلاین از نسل کنسول بازی 3 به بعد وجود دارد.

کنسول بازی

پلی استیشن پلاس چیست؟

پلی استیشن پلاس یک بلیط برای انجام بازی های آنلاین در پلی استیشن های3 به بالا است. با خرید پلی استیشن پلاس، علاوه بر اینکه می توانید به صورت همزمان با افراد مختلفی در سراسر دنیا بازی کنید، می توانید از بازی های رایگانی که توسط شرکت های مختلف برای افراد دارنده پلی استیشن پلاس در نظر گرفته شده است، بهره مند شوید.

با عضویت در پلی استیشن پلاس می توانید از تخفیف های هفتگی برای خرید بازی نیز بهره مند شوید. اشتراک های پلی استیشن پلاس به صورت ماهانه، سه ماه و یک ساله موجود است.

انواع پلی استیشن

نسل پلی استیشن ها را می توان در 4 دسته کلی قرار دارد:

  • پلی استیشن 2: این پلی استیشن هنگامی که به بازار آمد، باعث کنار گذاشتن سگا توسط مردم شد. یکی از ویژگی های خوب این پلی استیشن آن بود که دستگاه DVD خوان نیز بر روی خود داشت.
  • پلی استیشن 3: این پلی استیشن با نام PS3 نیز شناخته می شود که از سال 2006 ابتدا در ژاپن و سپس در آمریکای شمالی به بازار روانه شد. کنسول بازی PS3، اولین کنسول بازی بود که حاوی درایو Blu-ray بود و همین مورد، قیمت بالای این کنسول بازی را توجیح می کرد. پردازشگر این کنسول بازی، Cell بوده که دارای 7 هسته پردازشی است و در نوع خود قوی بود. در این نسل یک شبکه سراسری به نام PSN ایجاد شد که افراد می توانستند علاوه بر بازی آنلاین با دوستان خود گفتگو کنند.
  • پلی استیشن نسل 4: این نسل از کنسول های بازی از سال 2013 به بازار روانه شده است. در این نسل از کنسول های بازی امکاناتی جدید مانند کنترل بازی دیگران، امکان بازی رایگان برای مدت محدود و سپس خرید بازی، دسترسی به فیس بوک، توییتر و شبکه های استریم ویدوئی در PS4 وجود دارد.
  • پلی استیشن 5: جدیدترین نوع کنسول های بازی، پلی استیشن 5 است که به تازگی وارد بازار شده است. این پلی استیشن دارای پردازنده 8 هسته ای است و از هارد اکسترنال نیز پشتیبانی می کند.

معمولاً هر چه که نسل پلی استیشن ها جلوتر می رود، اندازه آنان کاهش یافته و صدا و حرارت کمتری را تولید می کنند.

کنسول بازی

قبل از خرید کنسول بازی به چه نکاتی توجه کنیم؟

یکی از مهمترین نکات قبل از خرید پلی استیشن این است که از قبل بدانید هر نسل از پلی استیشن چه بازی هایی دارد و قیمت آن چقدر است. همچنین بهتر است نکاتی فنی را نیز قبل از خرید بررسی کنید از جمله:

  • ابعاد و وزن پلی استیشن
  • نوع درایو 
  • پردازشگر CPU چند هسته ای است و پردازشگر گرافیکی از چه نوعی است.
  • میزان حافظه داخلی چقدر است
  • خروجی صدا و تصویر به چه شکلی است
  • آیا از هارددیسک پشتیبانی می کند
  •  آیا دسته های بازی بی سیم است یا باسیم

حتماً تجهیزات جانبی پلی استیشن را نیز بررسی کنید.

قیمت و خرید کنسول بازی

شما می توانید مدل های متنوع پلی استیشن را از سایت ما خریداری کنید. برای اطلاع از قیمت پلی استیشن مدل های متنوع و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های موجود در سایت تماس بگیرید. 

ما به شما این اطمینان را می دهیم که پلی استیشن خریداری شده اصل است. کافیست فرم سفارش را با دقت پر کنید و منتظر بمانید تا در کمترین مدت زمان ممکن پلی استیشن هیجان انگیز خود را درب منزل دریافت کنید.

کنسول بازی